Конспект заняття з розвитку мовлення і культури мовленнєвого спілкування з використанням коректурних таблиць

(для дітей молодшого дошкільного віку)

 

Підготувала і провела:

Берегова О.А., вихователь, спеціаліст першої категорії, «старший вихователь»

Тема: «Всі професії важливі. Кому що потрібно для роботи»

Зв’язне мовлення: вчити  відповідати на запитання вихователя реченнями з

3-4 слів.

Граматика: правильне вживання займенників з дієсловами  в однині тамножині; узгодження іменників з  дієсловами теперішнього часу однини; узгодження  іменників у реченні в орудному відмінку однини.

Лексика: пожежник, пожежний шланг, плоскогубці, фанендоскоп, поліцейський, поліцейська паличка, калькулятор; дерев’яний, металевий, гумовий; гасити, охороняти, рятувати.  

Звукова культура: чітка артикуляція приголосного звука [ч].

Матеріали: предметні картинки людей різних професій; демонстраційна коректурна таблиця: «Всі професії важливі» 1-18. Кому що потрібно для роботи; роздаткові коректурні таблиці з теми; посилка; м’яч, предмети: ваги, пилка, фонендоскоп,  ножиці, скалка, кермо.

Попередня робота: заняття ознайомлення із соціумом (довкілля), ознайомлення з природним довкіллям, малювання; бесіди на тему: «Ким працює…?», «Професії», «Всі професії важливі»; розучування потішки-вірша Г.Демченка «Я печу, печу, печу…», загадки про професії; настільно-друковані ігри «Склади цілу картинку і назви професію», «Кому, що потрібно для роботи?»; розгляд ілюстрацій на тему «Професії: лікар, будівельник, пожежник, поліцейський, пекар, перукар, водій»; рухливі ігри «Веселі автомобільчики», «Потяг», «Літаки».

Хід

І частина - комунікативна діяльність

- Нумо, дітки, станем в коло! Скільки друзів, глянь навколо! Руку дружби простягни і займатися почни!                            

- Сьогодні в нас гостей багато, нам треба всіх їх привітати! Тож, до гостей ви поверніться, привітайтесь, посміхніться! (Доброго ранку!)

Сюрпризний момент «Посилка»

- Малята, погляньте посилка, це мабуть поштар Пєчкін приніс. Давайте подивимось, що там? (Діти стоять у колі, вихователь заглядає у посилку). А щоб дізнатися, треба загадки відгадати.  

Дидактична вправа «Чистомовку  промовляй, і загадку відгадай!»

- ець-ець-ець – товар продає …продавець

- ар-ар-ар – вилікує усіх …лікар

- ій-ій-ій – автомобіль веде…водій

- ар-ар-ар – робить зачіску…перукар

- ик-ик-ик – кладе цеглинки…будівельник

- ар-ар-ар –смачно готує…кухар

(Виховательвиставляє картинки-відгадки людей різних професій)

- Розумнички, гарно чисто промовляли, всі загадки відгадали.

ІІ частина - пізнавальна діяльність

- Діти, Печкін хотів мабудь, щоб ми з вами поговорили про професії.

          - Пригадайте, ким працюють ваші батьки?  

Дидактична вправа «Ким працює моя мама (тато)?»

Моя мама працює …лікарем, у лікарні.

Мій тато працює …інженером, на атомній станції.

Моя мама працює…продавцем, у магазині.

Мій тато працює… будівельником, на будівництві.

Моя мама працює… перукарем, у перукарні.

Мій тато працює… водієм, на таксі.

- Молодці, дуже добре.Печкін залишив багато різних предметів у посилці. Давайте будемо їх по черзі діставати і називати, кому це потрібно для роботи. (Діти дістають різні предмети, називають їх і кладуть біля картинок людей різних професій)

Дидактична вправа «Що кому потрібно для роботи?»

- ваги – продавцю

- пилка – будівельнику

- фанендоскоп – лікарю

- ножиці – перукарю

- скалка – кухарю

- кермо – водію

(Вихователь дістає ще один предмет – калькулятор)

  • Дітки, а це що за інструмент? (Калькулятор)

Вправа «Долоньки»

- Покладіть нове слово у долоньки і запам’ятайте.

- А як ви гадаєте, кому треба для роботи калькулятор? (Продавцю, щоб рахувати здачу)

(Вихователь дістає з посилки калач)

- Діти, погляньте, Печкін приготував для вас смачний сюрприз.

- Що це? (Калач)

- А хто пече калачі? (Пекар) Ми з вами теж вміємо пекти калачі.

Фізхвилинка «Я печу, печу, печу…» (за віршем Г. Демченка)

Я печу, печу, печу діткам всім по калачу (долоньками)

Зверху маком потрушу, в піч гарячу посаджу (рухи пальчиками)

Випікайтесь, калачі, у натопленій печі (долоньки)

Буду діток я скликати, калачами частувати (руками зазивають)

- Пригощайтесь, будь ласка! (пригощають)

ІІІ частина – перетворювальна діяльність

  • Діти, як сказати правильно? Я – печу, а ти - …. печеш

Дидактична вправа «Я, ти, він, вона, вони, ми, ви»

Я – печу, ти – печеш, він – пече, вона – пече, ми – печемо, вони – печуть.

- Розумнички. Гарно пекли калачі. Малята, люди різних професій кожного дня працюють. От, наприклад, пекар на роботі пече калачі.

- А що робить продавець?

Ігрова вправа «Хто що робить?» (з м’ячем)

Продавець – продає, а лікар – лікує.

Перукар - стриже, а будівельник – будує.

Вихователь – виховує, а вчитель – навчає.

Водій – водить, а швачка – шиє.

Кухар - готує, а двірник – прибирає

- Молодці. Діти, є ще професії, які рятують життя.

Людей охороняє і порушників шукає. Поліцейський.

Із пожежами воює, від вогню усіх рятує. Пожежник.

(Вихователь виставляє картинки поліцейського та пожежника. Звертає увагу дітей на демонстраційну коректурну таблицю)

Робота за коректурними таблицями.

Демонстраційна.

- Діти, подивіться і знайдіть предмет, який потрібен пожежнику.  (Пожежний шланг)

- Знайдіть та назвіть предмет, що потрібен поліцейському. (Поліцейська паличка)

Роздаткова.

- Розумнички, сідайте за столики, там є таблички, за якими ми визначимо, для людей яких професій ці предмети.

Дидактична вправа «Запитую-відповідай»

- Цей предмет мені потрібен, щоб водити автомобіль…(кермо)

- У ній кухар варить їжу…(кастрюля)

- Вона зупиняє порушників…(поліцейська паличка)

- Що роблять на калькуляторі?..(рахують здачу)

- Щоб загасити пожежу, мені потрібен…(пожежний шланг)

- Розкажи про предмет у другому стовпчику, перше віконце…(пилка – пиляє – потрібна – будівельнику)                                                                 

ІVчастина - Оцінно-контрольна діяльність

  • Молодці. (Діти встають, ідуть на килим)

- Давайте  пригадаємо, хто нам приніс посилку?

- Люди, яких професій рятують нам життя?

- Яке слово ми ховали в долоньки?

- Ви гарно попрацювали, Печкін пригощає вас смачним калачем.

 

Добавить комментарий


Защитный код
Обновить

Дополнительная информация